Copywriting to nic innego jak treści wprowadzane na strony internetowe, które mają przyciągnąć uwagę internautów i skłonić ich do zapoznania się z danym artykułem. Treści te mogą być stosowane w szeregu branż, które mają związek z reklamą i marketingiem. W odniesieniu do marketingu internetowego copywriting to wszelkie działania polegające na tworzeniu ciekawych i atrakcyjnych treści. Dzięki temu czyta je więcej osób i zachowuje się według naszej woli.
Copywriting – czym jest?
Copywriting to pisanie tekstów. Nie jest to tylko słowo kluczowe, ale też treść, która powinna wywoływać odpowiednie emocje i przemawiać do naszych klientów. Co więcej, tak napisany tekst musi zachęcać do działania i sprzedaży. Dzięki informacjom zawartym na stronie clevermedia.pl dowiesz się na ten temat więcej!
Warto mieć na uwadze, że SEO copywriting nie jest tym samym co copywriting sprzedażowy. Najlepsza strona zoptymalizowana pod kątem SEO będzie miała całkiem inny charakter niż strona zachęcająca do skorzystania z oferty czy kupna produktu. Sprzedawcy mogą wykorzystać w swojej strategii copywritingu SEO do budowania pozytywnego wizerunku wśród klientów.
Copywriting sprzedażowy
Copywriting sprzedażowy, czyli tekst reklamowy, to nie będzie zwykły tekst. Ten rodzaj copywritingu ma za zadanie zachęcić czytelnika do skorzystania z oferty firmy lub strony internetowej. Taki tekst nie musi być długi i rozbudowany. Wystarczy, że będzie skoncentrowany na jednym punkcie i w jeden sposób przekona czytelnika do zakupu. Najczęściej copywriting sprzedażowy pojawia się w reklamach i opisach produktów na stronach internetowych.