• Home
  • Pozycjonowanie wizytówek Google i reklamy YouTube Ads – czy takie połączenie jest skuteczne?

Pozycjonowanie wizytówek Google i reklamy YouTube Ads – czy takie połączenie jest skuteczne?

Reklamy w YouTube to strategia marketingowa wideo używana do promowania produktów i usług firmy w sieci. Reklamy YouTube Ads mogą być wyświetlane przed, w trakcie lub po filmie. Oferty można tworzyć na różne sposoby, od ujęć akcji na żywo po animowaną grafikę. Co więcej, reklamy w tym serwisie mogą być kierowane do szczegółowo określonych odbiorców, co sprawia, że kontakt nawiązywany jest z użytkownikami rzeczywiście zainteresowanymi daną firmą i jej asortymentem. Warto też zaznaczyć, że YouTube jest spółką należącą do Google, co oznacza, że będziesz kierować promocje do ludzi z całego świata. Co jednak łączy reklamy YouTube Ads i Google Moja Firma? Przyjrzyjmy się temu bliżej!

Google My Business – o co chodzi?

Google My Business to w pełni darmowa platforma przeznaczona dla właścicieli sklepów stacjonarnych, którzy chcą zaznaczyć swoje miejsce w sieci. Umieszcza się w niej podstawowe informacje dotyczące prowadzonej lokalności, dane teleadresowe, godziny otwarcia, ofertę oraz stronę internetową. Jest to narzędzie dostępne całą dobę, przez 365 dni w roku, tak więc nie stracisz żadnej okazji na zdobycie nowego klienta. 

Pozycjonowanie wizytówek Google

Pierwszym krokiem pozwalającym na rozpoczęcie optymalizacji wizytówki jest jej weryfikacja przez Google. Czynniki rankingowe podlegają częstym aktualizacjom algorytmów, jednak pod uwagę zawsze brane jest hasło wpisane do wyszukiwarki, odległość od użytkownika oraz popularność firmy. W tym przypadku z wizytówką jest jak z winem – im starsze, tym lepsze. 

Pamiętaj o bieżących danych 

Google zwraca szczególną uwagę na aktualność informacji. Jeśli więc coś się zmieni, od razu wprowadź tę informację do wizytówki. Każdy z parametrów podlega edycji – nazwa, opis, adres czy godziny otwarcia. 

Opis 

Na określenie charakteru swojego biznesu masz jedynie 750 znaków, z czego tylko 250 wyświetla się w pierwszej kolejności (reszta jest dostępna po kliknięciu opcji „Więcej”). Opis podlega pozycjonowaniu pod względem oryginalności oraz zamieszczonych w nim słów kluczowych. Zadbaj o jakość swojej wizytówki w autorski sposób.

Atrybuty

Atrybuty mogą być różne w zależności od prowadzonego biznesu, np. specjalne udogodnienia. Są one dodawane również przez użytkowników Google. Pamiętaj o ich mądrym zarządzaniu, aby nie wprowadzać klientów w błąd. Uatrakcyjnieniem Twojej wizytówki będą Atrybuty Google Maps.

Multimedia

Zdjęcia oraz materiały wideo są kolejnym atutem Twojej wizytówki. Wpływają one pozytywnie na doświadczenia użytkowników oraz mogą w lepszy sposób zaprezentować to, czym się zajmujesz. Multimedia także podlegają pozycjonowaniu dzięki atrybutom ALT. Elementy te odgrywają ponadto istotną rolę w strategii obejmującej reklamy YouTube Ads, dlatego warto poświęcić chwilę na ich optymalizację.

Opinie

Pamiętaj również o stworzeniu możliwości dodawania opinii i komentarzy przez użytkowników. Są one czynnikiem rankingowym szczególnie ważnym dla lokalnego SEO. Mogą bowiem zwiększyć Twoją konwersję nawet o 270%.

Podsumowanie 

Marketing online to bardzo ważny element planu sprzedażowego każdej współczesnej firmy. Jak widać, Google Moja Firma to bardzo ważne narzędzie, dzięki któremu możliwe jest przedstawienie oferty marki szerszej publiczności. To samo dotyczy strategii reklamy YouTube Ads. Umiejętnie stworzona kampania buduje bowiem wizerunek firmy, przyciąga klientów i zwiększa sprzedaż, co bez wątpienia jest celem każdego przedsiębiorcy. Aby zatem uzyskać najlepsze wyniki, warto postawić na połączenie obu tych form promocji i stworzyć kampanię, która okaże się kluczem do sukcesu biznesu online!

 

Leave A Comment